Actualització de juliol: Llista, un aparador que multiplica les audiències de creadors i creadores

Els nous creadors i creadores veuen com aparèixer a Llista multiplica el seu abast i atrau nous seguidors als seus perfils

La darrera actualització de Llista, corresponent al mes de juliol de 2025, confirma el que ja s’intuïa des del seu llençament: la comunitat no para de créixer, i ho fa amb força. Tot i les vacances, nous creadors, nous continguts i nous seguidors van eixamplant els límits del mapa de la creació digital en català. 

Si en actualitzacions anteriors destacàvem els nous perfils que s’hi incorporaven -fins els més de 1000 actuals-, a mesura que la plataforma és més coneguda i reconeguda en el sector els seus efectes positius es fan més evidents. Un grapat dels noms més recents que en formen part són, també, alguns dels que han mostrat un creixement més notable de les seves comunitats respectives. 

Debutants que trepitgen fort…

És el cas de la dissenyadora Marta Reynés que ha gairebé doblat els seus seguidors a Instagram en només un mes, passant de 1981 a 3939. Les seves recomanacions creatives sobre interiorisme han captivat nous públics aquest mes de juliol i presenta un dels creixements més grans de tots els debutants, amb un 99%. 

També criden l’atenció en aquesta actualització dos nous perfils que, de ben segur, són font de recomanacions en els mesos estiuencs. És el cas, per una banda, Romànic Català, , el perfil de divulgació sobre art medieval del periodista Joan Pau Inarejos, ha experimentat un creixement del 21%, demostrant que els continguts culturals també poden fer-se virals quan es tracten amb rigor i passió. I també el d’Enric Adventures, el perfil d’Enric Luzán Pi, un amant de l’esport i la natura que comparteix rutes, escapades i aventures arreu del territori amb un estil proper i entusiasta, que ha vist com els seus seguidors creixien un 20% aquest últim mes. 

…i veterans que no s’arronsen

Però una de les virtuts de Llista és que és útil per a tot tipus de perfils i moments. Si els nous creadors han entrat amb força buscant fer-se un lloc a la comunitat, altres de més consolidats continuen creixent de manera consistent al llarg del mesos. 

És el cas de La mar de llibres, el perfil de la bookstagrammer Marta Sangrà, on hi combina recomanacions i ressenyes des d’un punt de vista molt personal, que a les portes de les vacances -quan gairebé tothom es fa el bon propòsit de llegir més- ha explotat amb un creixement del 141%. Mar de llibres és, avui, una de les veus joves més potents de l’ecosistema literari català. 

També ha tingut un creixement notable el col·laborador en mitjans Marc Solé, que a base d’stories i continguts virals –com la de les seves alternatives nostrades a la “putivuelta”, una pràctica que s’intensifica en les festes estiuenques-, ha aconseguit atraure 6000 nous seguidors, un creixement del 36%. I per últim, Betty Anfruns, la influenciadora d’estil de vida que està exprimint al màxim l’estiu i compartint-lo amb una comunitat de seguidors i seguidores que no paren de créixer: més de 2000 seguidors nous l’últim mes. 

També a TikTok: nous aires i veus joves

La vitalitat de l’ecosistema català no es redueix només a Instagram, sinó que també es fa notar a TikTok. Allà, Afrocatalà, “un negre vivint en terres catalanes” com ell mateix es presenta, ha crescut un 24% en només un mes. Identitat, llengua i reivindicació antiracista, tot amb un toc humorístic, el fan destacar entre una comunitat de creadors i creadores cada dia més diversa. 

També ha estat el cas de Gemmatheway_cat, que tot i ser present en diverses plataformes ha estat a TikTok on ha vist com la seva audiència creixia en un 68%. Els vídeos curts d’aquesta locutora i de la seva gata, la Menta, han cridat l’atenció aquest mes de juliol. 

Més visibilitat, més comunitat

Aquestes dades no només constaten el bon moment que viu el contingut digital en català, sinó que mostren com Llista actua com a amplificador real de talent i com a espai de descoberta per a nous públics. Cada nova actualització és un termòmetre de  la vitalitat de la comunitat -tant de l’oferta com de la demanda- i un recordatori que el català no és un fre per créixer sinó un incentiu per a molt públic que espera continguts de qualitat en la seva llengua. 

Subscriu-te al butlletí

Estigues al dia de les notícies i continguts d’Accent Obert.